Tänään päästiin siis vihdoin tekemään! Flii ei ollut ihan niiin intona kuin olin ehkä ajatellut, mistä lie johtunut? Jaakolla oli ihan sairaan vaikea systeemi siellä rakennettuna. Ideana oli irtoaminen ja se, ettei kontakteille todellakaan päässyt lähelle varmistelemaan. (Kaikki kontaktit oli blokattu muilla esteillä!) Tutustuinkin siis vain ensimmäisiin kymmeneen (!) esteeseen ja arvatenhan siinä kävi niin, että pääsimme vain esteelle nro 8...(Radalla oli siis pitkälle yli 25 estettä, vaikka tuossa kuvassa on vain tuo meidän tekemä osa rolleyes.gif)

Nenäkosketus-hommaan saimme lisäapuja ja Liipu tuntui sen jo hiukan hoksaavankin kontaktilla. Ongelma on ehkä vain palkan oikea-aikaisuus, kun ei käytetetä namilätkää tai naksua.. Miten palkata ihan HETI kun nenä menee maahan?? Flii tulee hyvin alas saakka 2-2 asentoon (kun lätkä on maassa!), joten namilätkätyö ei ole mennyt hukkaan, jeees: neiti ei vaan ymmärrä pysähtymistä eikä odota siis vapautuskäskyä edelleenkään. Nyt kotiläksyksi oikea ASENTO nenu-hommissa: se on se iso juttu ja ehdollistuminen siihen on tärkeää, otamme siis käyttöön pölyttymään jääneen steppilaudan hehheh.gif!

Itse ratapätkällä onnistuin alun persjätössä harvinaisen hyvin, kun tulin toisen hypyn jälkeen aan renkaan puolelle. Siitä sitten putkeen irrottaminen ja Jaakko palkkasi lelulla putken jälkeisen hypyn. Toimi! Ei tosin joka kerralla; oma liike ja sen jatkuminen koiran mennessä putkeen ja myös ulos tullessa oli tärkeää. Kokeilin myös aata niin, että jäin puomin toiselle puolelle ja sieltä Flii putkeen. Tämäkin toimi, kun aluksi laitettiin lelu putken suulle: no problem. Lopuksi vielä heitin pelkästään aan alla olevaan putkeen, kutsuin renkaan takaa ja ohjasin kepeille. Toimi hyvin, kunhan osasin pysyä tarpeeksi kaukana kepeistä ja antaa koiralle tilaa hakea itse keppien aloitus...

Ihan ookoo fiilis jäi treeneistä, vaikka ihan ratatreeniä ei päästykään oikeastaan lainkaan tekemään. Fliin kanssa pitää nyt treenata tuota oikeaa asentoa (= peppu ylhäällä) nenukosketuksessa sekä taas ihan selkeä lisätreenin tarve on sivulle tulossa ja paikalle jäämisessä.

2022454.jpg